Polecamy...

4 sposoby na przyspieszenie płatności Twojej firmy

7 Lipiec
2018

Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym przedsiębiorcą czy posiadasz mającą już swoją pozycję na rynku firmę, przepływ środków pieniężnych ma z pewnością dla Ciebie kluczowe znaczenie. Istnieją pewne sposoby na przyspieszenie płatności i utrzymanie stałego przepływu gotówki. Oto cztery wskazówki, dzięki którym klienci mogą płacić za kupione od Ciebie towary lub usługi sprawnie i szybko, bez żadnych zaległości. 

Rozwiń opcje płatności
Firmy, zwłaszcza małe firmy, w których liczy się każda złotówka, często akceptują tylko gotówkę lub zwykłe przelewy, jako metody płatności. Akceptowanie płatności kartą kredytową, zapewni klientom większą elastyczność w zakresie płatności. Powinno także skrócić czas między wystawieniem rachunku, a otrzymaniem płatności. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności i wielkości firmy, możesz również rozważyć inne formy płatności. Szybkie płatności internetowe czy możliwość płatności mobilnych to już niemal standard, jeżeli chodzi o firmy działające online. Klienci oczekują szerokiego wachlarza sposobów płatności. Mogą wówczas wybrać dogodną dla siebie metodę. 

Płatności z góry 
Jednym z najbardziej skutecznych sposobów zarządzania płatnościami klientów i skracania czasu płatności jest po prostu żądanie zapłaty z góry, przed świadczeniem usług. Otrzymanie płatności przed dostarczeniem twoich usług powinno, zatem znacznie zwiększyć twoje przepływy pieniężne.

Użyj fakturowania elektronicznego
Innym sposobem na przyspieszenie płatności od klientów jest zastosowanie fakturowania online. Klasyczne fakturowanie polega na drukowaniu faktury lub rachunku, wprowadzaniu go do systemu pocztowego, oczekiwaniu na jego otrzymanie przez klienta, a następnie czekaniu, aż klient wyśle płatność z powrotem do firmy. Dzięki fakturowaniu elektronicznemu, możesz natychmiast wygenerować i od razu wysłać fakturę do klienta, często na wielu platformach elektronicznych i mobilnych. Dajesz w ten sposób swoim klientom możliwość płacenia rachunków za pomocą jednego kliknięcia. 

Przekonaj klientów do płacenia na bieżąco
Aby zminimalizować liczbę zaległych płatności, możesz rozważyć wprowadzenie pewnego rodzaju systemu nagród i kar. Na przykład, jeśli płatność zostanie otrzymana w całości przed określoną datą, klient otrzyma zniżkę na następny towar lub usługę. Może to działać również w drugą stronę. Wprowadź dodatkową opłatę dla klientów, którzy spóźniają się z płatnością. Niezwykle ważne jest również posiadanie systemu, który pozwala utrzymywać stały kontakt z klientami. Musisz mieć możliwość skontaktowania się z klientami natychmiast po tym, jak nie zapłacą Twojej firmie na czas. Powinieneś także rozważyć zautomatyzowany system, który wysyła wiadomości e-mail lub SMS-y, gdy tylko pojawia się zaległy rachunek. 

 

To może Cię zainteresować