Polecamy...

Marketing i geolokalizacja

18 Kwiecień
2018

Geolokalizacja to emisja reklamy na urządzeniach przenośnych, jak smartfon, które lokalizowane są przez GPS-y bądź BTS-y, tj. Base Transceiver Station, bazowe stacje przekaźnikowe. Co to oznacza w praktyce? Otóż określony komunikat dociera do odbiorcy, wyłącznie wtedy, gdy ten znajduje się w pożądanej od takiego punktu odległości. Całość bardziej kojarzy się z nawigacją i jazdą autem, jednak geolokalizacja jest świetnym narzędziem marketingowym, o którym warto dowiedzieć się trochę więcej.

Dzięki zastosowaniu geolokalizacji reklamodawca zyskuje zupełnie nowe możliwości dotarcia do pożądanego użytkownika, pożądanego użytkownika z dopasowanym komunikatem, użytkownika w konkretnym miejscu, użytkownika w najodpowiedniejszym czasie oraz użytkownika i zaangażowania go w pożądane działanie. Nasz komunikat jest wówczas bardziej interaktywny i dopasowany do preferencji potencjalnego klienta, który na pewno zainteresuje się spersonalizowaną ofertą.

Jak wykorzystać takie narzędzie?
Geolokalizację można wykorzystać w każdym dowolnym miejscu, w zasięgu działania telefonii komórkowej i zastosować do wielu innowacyjnych formatów reklamowych. Do nowych sposobów komunikacji z użytkownikami, wykorzystującym precyzyjne lokalizowanie, zaliczają się notyfikacje graficzne i tekstowe. Tzw. Notification Ads, działają z poziomu aplikacji mobilnych, wykorzystując wbudowany kod, pozwalający na komunikację urządzenia przenośnego z nadajnikami BTS. W ten sposób możliwe jest dokładne wyznaczenie położenia i namierzenie aparatu. Notyfikacje pozwalają również na precyzyjne dotarcie do potencjalnych klientów, znajdujących się w określonej okolicy. Jest to zatem narzędzie, które doskonale sprawdzi się w prezentacji aktualnej oferty lub informacji o najnowszych promocjach. Warto dodać, że posiada ono jeszcze jedno ciekawe rozwiązanie. Otóż dużą zaletą takiej formy komunikacji jest możliwość zastosowania opcji „click to call” lub „click to sms”. W ten sposób można zaangażować konsumenta, poznać jego reakcje i zachowania.

Co jeszcze?

Rozwiązania geolokalizacyjne to nie tylko notyfikacje. Możliwości dotarcia do użytkowników jest bowiem dużo więcej. W komunikacji mobilnej świetnie sprawdzają się geolokalizowane wysyłki SMS i MMS. Geolokalizacja nie ogranicza się też wyłącznie do promocji miejsc czy lokali gastronomicznych. Będzie ona równie skuteczna przy promowaniu rozmaitych produktów, ofert, sklepów, salonów samochodowych, miejsc związanych z kulturą bądź rozrywką. Z geolokalizacją swoją przyszłość powinny wiązać firmy, mające np. sieć sprzedaży i chcą, żeby odbiorca znajdujący się w okolicy, trafił właśnie do ich lokalu, a nie do konkurencji. Jest to naprawdę przyszłościowe rozwiązanie, które warto mieć na uwadze.

To może Cię zainteresować