Polecamy...

Możliwości geolokalizacji

7 Kwiecień
2018

Definicja geolokalizacja stwierdza, że jest to położenie oraz proces określania geograficznego położenia fizycznych przedmiotów bądź osób typowo za pomocą GPS lub adresu IP urządzenia. Położenie to określane jest zazwyczaj poprzez współrzędne geograficzne, ale również innego rodzaju dane adresowe, jak kod pocztowy, miasto, ulica i numer domu. Geolokalizacja jest ściśle powiązana z pozycjonowaniem, jak bywa nazywany proces ustalania samych współrzędnych geograficznych. Czy proces ten można wykorzystać w e-marketingu?

Geolokalizacja płatności została wprowadzona w odpowiedzi na potrzeby różnych serwisów, oferujących np. dobra cyfrowe, lecz nie tylko. Chodzi o tych e-przedsiębiorców, dla których wyjątkowo ważna jest znajomość miejsca, z jakiego została dokonana płatność za towar lub usługę. W celu uzyskania danych lokalizujących źródło płatności, wystarczy obsłużenie dodatkowych parametrów, które przekazywane są do sklepu przez system płatności online, jak Dotpay.

Zastosowanie geolokalizacji
Otóż geolokalizację można wykorzystać w każdym dowolnym miejscu w zasięgu działania telefonii komórkowej i zastosować do wielu innowacyjnych formatów reklamowych. Może być to świetne narzędzie marketingowe. Jednym z nowoczesnych sposobów komunikacji z użytkownikami, wykorzystującym precyzyjne lokalizowanie, są np. notyfikacje graficzne i tekstowe. Działają one z poziomu aplikacji mobilnych tak, że wykorzystują wbudowany kod, pozwalający na komunikację urządzenia przenośnego z nadajnikami BTS. Tym sposobem możliwe jest wyznaczenie położenia i namierzenie urządzenia, które jest w zasięgu przynajmniej trzech stacji bazowych, z dokładnością aż do 50 metrów. Notyfikacje te pozwalają na precyzyjne dotarcie do potencjalnych klientów, znajdujących się na ściśle określonym obszarze. Mamy więc do czynienia z narzędziem, które doskonale sprawdzi się do prezentacji aktualnej oferty bądź informacji o najnowszych promocjach. Dużym plusem takiej formy komunikacji jest możliwość zastosowania opcji „click to call” czy „click to sms, które oferują sposobność zaangażowania konsumenta, poznania jego reakcji i zachowań.

Jak to wygląda zagranicą?
W innych krajach geolokalizacja, poza celami praktycznymi, jest wykorzystywana również do celów rozrywkowych. Jest to więc bardzo popularne narzędzie i wiele znanych marek wykorzystuje możliwości geolokalizacji. Na pewno spotkaliście się z firmami, które zachęcają swoich klientów do dzielenia się swoim położeniem, odmeldowania się w danym sklepie lub lokalu gastronomicznym. Eksperci sądzą, że jest to swego rodzaju system lojalnościowy, dzięki któremu przy okazji klienci opowiadają o przyjemnych rzeczach, miejscach i tym samym polecają je. Jest to więc jeden z najprostszych i najbardziej skutecznych systemów rekomendacji, który z użytkownika czyni ambasadora danej marki.

To może Cię zainteresować