Polecamy...

Zastosowanie geolokalizacji

16 Kwiecień
2018
Obecnie możemy zaobserwować wyraźny rozwój rozwiązań geolokalizacyjnych w aplikacjach mobilnych, które dedykowane są biznesowi, rozrywce oraz działaniom marketingowym. Chcąc jak najlepiej wykorzystać możliwości oprogramowania, różnego rodzaju aplikacje korzystają z lokalizacji GPS i GSM. Poniżej omawiamy najpopularniejsze form zastosowania geolokalizacji.

Geolokalizacja to określenie fizycznego położenia danego obiektu. Głównie chodzi o weryfikację źródła danej aktywności. Usługa ta jest przydatna do szerokich działań, jak np. marketingowych oraz badań rynku, wykonywanych przez sprzedawcę.

Wykorzystanie w bankowości
Geolokalizacja i obserwacja zachowań konsumenckich klientów daje okazję bankom do dostosowania usług i ofert do obecnej sytuacji materialnej i stylu życia określonego klienta. Oprócz tak zaawansowanych możliwości, usługa ta pozwala klientom odnaleźć w najbliższej okolicy oddział banku oraz punkty handlowe, w których płacenie kartą z danego banku daje możliwość otrzymania zniżki.

Innowacyjny marketing
Szczegółowe monitorowanie i analityka dają ekspertom od marketingu wiele możliwości. Przede wszystkim mogą oni zwracać uwagę użytkowników na konkretne usługi i produkty, z których potrzeby jeszcze nie zdawali sobie sprawy. Obserwacja zachowania to także okazja na przesłanie ciekawych zniżek, ofert specjalnych czy spersonalizowanej listy punktów usługowych. Można również targetować SMS-y z wyjątkowo dużą dokładnością, po uwzględnieniu wielu różnych preferencji.

Nawigacja samochodowa
Najpopularniejszym zastosowaniem geolokalizacji było wykorzystanie jej do ustalania trasy w komunikacji drogowej. Otóż, pierwsza nawigacja powstała jeszcze w latach 90. Współczesne systemy nawigacyjne działają głównie w modelu PND i odstają od możliwości smartfonów z funkcją GPS. Pokazują to drastyczne spadki sprzedaży nawigacji na całym świecie. Odpowiedzią na to jest udoskonalenie systemów nawigacji do formy urządzeń towarzyszących, posiadających także inne możliwości, jak np. szybkie obliczanie trasy, poszukiwanie stacji benzynowych z najniższymi cenami, dane o płynności ruchu i objazdach, informacje pogodowe, bezpieczeństwo dostosowane do aktualnej sytuacji na drodze, płatności za przejazdy i parkingi oraz telewizja pokładowa dla współpasażerów.

Inteligentne miasta
Obecnie zdecydowana większość ludzkości zamieszkuje tereny miejskie. Zwiększające się zaludnienie potrzebuje wielu nowych rozwiązań technologicznych, które będą skutecznie wspomagały funkcjonowanie tak złożonego organizmu miejskiego. Samorządy wprowadzające usługi Smart City opierają się właśnie na geolokalizacji. Chodzi głównie o transport, węzły komunikacyjne i dostarczenie podstawowych mediów jak prąd czy woda.

To może Cię zainteresować